Swap S54 do e30 ??? ???

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
christoof
Posty: 15
Rejestracja: ndz cze 22, 2008 11:51
Lokalizacja: gbt

Swap S54 do e30 ??? ???

Post autor: christoof » ndz cze 22, 2008 11:58

Jak w temacie, być może temat już był ale jak ktos się z tym już wcześniej spotkał, może próbował itp - podstawowa kwestia to elektronika , druga to co z trakcja - jak będzie wyważone autko z tym silnikiem (gdzie wiadomo większa waga pojdzie na oś przednia bierną) .. proszę o wszelką pomoc, porady, wskazówki, opinie itp

beemek

Re: Swap S54 do e30 ??? ???

Post autor: beemek » ndz cze 22, 2008 12:43

Witam serdecznie!Na poczatku gratuluje pomyslu ale.......... mam nadzieje ze wiesz na co sie piszesz :wink: Ja mam taki silnik w E36 i jezdzi ale caly czas nie tak jak powinien.Wczoraj pol dznia spedzilem u znajomego "zlotej raczki w dziedzinie elektroniki" i dalej probujemy ale zapowiada sie znowu gruba robota :sad: Powiem ci jedno ,jest to do ogarniecia ale jak masz w zasadzie kompletna taka mke rozbita !Po tej wizycie odwiedzilem 2 kumpla ktory handluje czesciami uzywanymi bo BMW bo on chce rozpoczac identyczny projekt jak Ty.Ma juz bazowa E30 i dawce organow z 2004 roku.On zanmierza przezucic kompletna elektronike wraz z wiazka i systemem DSC.Oby mu sie udalo.Silnik powinien sie zmiescic bez problemu bo widzialem ostatnio S50 w E30 wiec skoro tam wszedl a ja mialem taki w E36 a teraz mam S54 to nie powinno byc wiekszych problemow.Jedyny jaki zauwazylem to na pewno chlodnica musi powedrowac przed przedni pas ,visko likwidujesz i robisz elektryczny wentylator oraz serwo mniejsze z innego auta(w e30 bylo z mitsubishi)Co do trakcji to temat nie zbadany ale podejrzewam ze na wprost pojedziesz ale jazda w zakretach bez DSC moze byc nie lada wyzwaniem!Jakkolwieg trzymam kciuki ;)

daniel FW
Posty: 76
Rejestracja: sob lis 03, 2007 15:23
Lokalizacja: lublin

Re: Swap S54 do e30 ??? ???

Post autor: daniel FW » ndz cze 22, 2008 18:58

witam temat ogólnie do ogarniecia i da sie to zrobić jednak wymaga ogromnego nakładu pracy i podejmował bym sie takiej akcji tylko i wyłącznie gdybym miał całą kompletna mechanicznie e46, co do chłodnicy kolega wyżej nie zapamiętał dokładnie chłodnica mieści się bez problemów w orginal. miejscach podczas budowy swoich aut udowodniliśmy że i visco da sie wcisnąć i nic nie trzeba ciąć anie w kolektorze dolotowym jak i wydechowym wbrew temu co twierdzą sasiedzi za odry, jednak mimo tego że jeździłem na początku z visco zrezygnowałem z niego na korzyść 'tuningowego" elektryka, jednak mechanika nie jest tu najważniejsza najgorsze będą kabelki i czujniki i tu rodzi sie pytanie czemu rezygnujesz z s50b32 i myślisz o s54 ? w pierwszym temacie było by dużo szybciej taniej i myslę że osiągowo podobnie (nawet mogę ci odsprzedać swoja :razz: ) e30 z takim silnikiem na wprost jedzie ok w zakrętach napewno jest wolniejsza i od ori m3 e36 jak i e46 jest nerwowa łatwo wprowadzić ją w poślizg jazda sprawia sporą frajdę na zamkniętym obiekcie ale czasami potrafi przerazić na ulicy kiedy to zamyślony redukujesz dajesz i próbujesz wyprzedzić szybko tira a auto podczas zmiany pasa zaczyna iść bokiem
FW motorsport

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: Swap S54 do e30 ??? ???

Post autor: buni » wt lip 01, 2008 20:13

tutaj masz opisany taki projekt, krok po kroku,
problemy, przerobki ... rozwiazania...

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=359200
RWD

beemek

Re: Swap S54 do e30 ??? ???

Post autor: beemek » wt lip 01, 2008 20:56

daniel FW pisze: co do chłodnicy kolega wyżej nie zapamiętał dokładnie chłodnica mieści się bez problemów w orginal.
hmmm ......albo wyrazilem sie malo precyzyjnie albo zostalem zle przez ciebie zrozumiany!?Napisalem ze serwo u Lukasza bylo bodajze z Mitsunishi a na pewno mniejsze bo original sie nie zmiescil.Co do chlodnicy to wspolnie z Wojtkiem(teraz juz wiem-autorem tematu) stwierdzilismy wstepmie ze ciezko bedzie upchnac przy silniku S54 chlodnice w originalne zawiasy do E30.To ze Lukasz mial chlodnice w swojej E30 w odpowiednim miejscu to doskonale pamietam jak i elektryczny wentylator przed nia ;)
Odnosnie porad ,dodam ze dzis zalozylem kompletna pompe paliwa z E46 M3 i jak na razie znikl problem z odpalaniem auta.(wczesniej musialem wlaczyc zaplon zeby podpompowac paliwo cofnac kluczyk i dopiero zapalac).Dodam ze pompa pochodzila z 540i z 2002r i teoretycznie dawala wieksze cisnienie niz originalna.Teraz juz wiem ze to tylko teoria i nie ma to jak original :-D .Auto nawet tak jakby lepiej sie wkrecalo!

christoof
Posty: 15
Rejestracja: ndz cze 22, 2008 11:51
Lokalizacja: gbt

Re: Swap S54 do e30 ??? ???

Post autor: christoof » pn sty 18, 2010 20:55

po półtora roku szukania, silnika budy itp .. jednak projekt ruszył i jest prawie zakończony, mechanicznie prawie ogarniety - zostało nam wstawienie nowych mocowań i pryśnięcie komory silnika, no i elektronika, koniec stycznia/połowa lutego planujemy szacunkowo zakończyć autko

Obrazek

Obrazek

Obrazek[/code]

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Swap S54 do e30 ??? ???

Post autor: Marcin86 » pn sty 18, 2010 21:42

ekstra, jeszcze do tego waska lampa:)

ODPOWIEDZ